FORUM KLANU SD ___Splawik___DeadBilly___
Wyczyta³em to w gazecie o grach
Gun vs. Call Of Juarez
Tytu³: Gun
Producent: Neversoft Entertainment
Wydawca: Activision Value
Dystrybutor: Licomp Empik Multimedia
Tytu³: Call of Juarez
Producent: Techland
Wydawca: Ubisoft
Dystrybutor: Techland
Wstêp:
Witam wszystkich czytelników Miasta Gier i zapraszam do zapoznania siê z walk± pomiêdzy dwoma grami rozgrywaj±cymi siê w realiach dzikiego zachodu. Pierwsza z nich to wydany przez firmê Activision Gun, druga natomiast to produkcja polskiego studia Techland – Call Of Juarez. Która gra oka¿e siê zwyciêzc± pojedynku…? Zapraszam do lektury poni¿szej kontry!
Gun
Nasz hombre
G³ównym bohaterem Gun jest Colton White. Cz³owiek o wielu umiejêtno¶ciach niestety nie posiadaj±cy charyzmy, czy te¿ ³atwego do zauwa¿enia uroku. Jest po prostu kolejn± maszynk± do zabijania, któr± wrzucono do gry komputerowej. W ¿aden sposób siê z nim nie identyfikujemy, kole¶ jest nudny, i po prostu nie posiada jaj. Ju¿ kilka minut po ukoñczeniu gry nie bêdziemy pamiêtaæ jego imienia.
Call of Juarez
Nasz hombre
Call Of Juarez posiada dwóch g³ównych bohaterów. Pierwszym z nich jest m³ody ch³opak o imieniu Billy, drugim natomiast wielebny Ray. Obaj charakteryzuj± siê odmiennymi umiejêtno¶ciami, dziêki którym rozgrywka jest bardzo zró¿nicowana i niezwykle wci±gaj±ca. Po ukoñczeniu programu, jeszcze na d³ugo bêdziemy pamiêtaæ o wyczynach Raya i zrêczno¶ci Billyego. S± postaciami charyzmatycznymi i bardzo ³atwo zapadaj± w pamiêæ.
Gun
Dawno, temu na dzikim zachodzie
Gun posiada nieco bardziej rozbudowany w±tek fabularny, poniewa¿ autorzy dorzucili do niego sporo misji pobocznych. Niestety producent nie wysili³ siê zbytnio, wszystkie zadania s± bowiem bardzo podobne do siebie i ma³o satysfakcjonuj±ce. Dodatkowo warto równie¿ zauwa¿yæ, ¿e w ¿aden sposób nie jeste¶my zachêcani do realizacji misji pobocznych. Ostatecznie wype³niamy g³ównie podstawowe zadania, które z powodu ci±gle powtarzanego schematu rozgrywki szybko staj± siê nudne.
Call of Juarez
Dawno, temu na dzikim zachodzie
Fabu³a Call Of Juarez stanowi po³±czenie opowie¶ci dwóch ró¿nych ludzi. Ich historia przez ca³y czas siê ³±czy i splata, by ostatecznie w oczach gracza powsta³ ca³okszta³t pracy scenarzystów. Od pocz±tku do koñca zabawy rozgrywka jest liniowa i jeste¶my prowadzeni za rêkê, nie przeszkadza to jednak w stuprocentowym skupieniu na rozgrywaj±cych siê wydarzeniach. Ciekawe scenki przerywnikowe oraz monologi g³ównych bohaterów dodaj± programowi pikanterii i niezwyk³ego charakteru.
Gun
Stawaj do pojedynku bydlaku
Gun w przeciwieñstwie do Call Of Juarez jest typow± siekank±, w której nie jest wymagane zbytnie my¶lenie, celowanie czy te¿ nawet zwracanie uwagi na ilo¶æ dostêpnej amunicji. Arsena³ broni sk³ada siê z wielu rodzajów pistoletów, strzelb, shotgunów, a tak¿e kilku rodzajów broni bia³ej. Niestety spora ró¿norodno¶æ jest praktycznie niezauwa¿alna, poniewa¿ nie mamy czasu na to by siê zastanowiæ po któr± pukawkê siêgn±æ aby szybciej zlikwidowaæ zagro¿enie. Wyci±gamy pierwsz± lepsz± giwerê i zaczynamy siekaæ do przeciwników. Rozgrywka traci w ten sposób klimat, jest mniej satysfakcjonuj±ca i nie przyci±ga zbytnio naszej uwagi.
Call of Juarez
Stawaj do pojedynku bydlaku
Call Of Juarez jest niezwykle dynamiczn± strzelank±, a co za tym idzie obaj bohaterowie maj± do dyspozycji kilka rodzajów broni oraz umiejêtno¶ci specjalne. Ray potrafi korzystaæ z systemu koncentracji, który spowalnia czas i pozwala na skuteczniejsze celowanie, Billy natomiast bardzo umiejêtnie pos³uguje siê ³ukiem. Po napiêciu ciêciwy otaczaj±cy gracza ¶wiat zaczyna poruszaæ siê znacznie wolniej i mo¿emy z ³atwo¶ci± zlikwidowaæ napotkanych bandytów. Na arsena³ pukawek sk³adaj± siê ró¿ne rodzaje pistoletów, rewolwery, strzelby, a tak¿e laski dynamitu. Broñ zachowuje siê realistycznie i wcale nie jest ³atwo celowaæ, przynajmniej w pocz±tkowych etapach gry, pó¼niej bowiem przywykamy.
Gun
Dziki zachód
Producent Gun postawi³ na otwarte przestrzenie i umo¿liwi³ nam eksploracjê. Niestety nie mamy powodu aby spacerowaæ po mapach i szukaæ ciekawych miejsc do zwiedzenia. Z ka¿dej strony wieje bowiem nud±, a je¶li nawet znajdziemy co¶ intryguj±cego, nic z tego powodu nie zyskamy. Gdyby autorzy wprowadzili do gry system wynagradzanie eksploracji, ukryte miejsca pe³ne z³ota lub ekwipunku, przeszukiwanie mapy zyska³o by sens.
Call of Juarez
Dziki zachód
¦wiat w Call Of Juarez jest ogromny. Niestety autorzy wytyczyli dla nas ¶cie¿ki którymi nale¿y pod±¿aæ i nawet na chwilê nie mo¿emy zboczyæ z g³ównej trasy. Gra traci nieco z tego powodu poniewa¿ silnik graficzny Chrome Engine bardzo dobrze generuje du¿e otwarte przestrzenie. Gdyby Techland odda³ w nasze rêce wiêksz± swobodê, Call Of Juarez móg³by przyt³oczyæ nas rozbudowaniem i potêg± map.
Gun
Wio, bydlaku… wiooooo
Gun w kwestii jazdy konnej znacz±co wyprzedza Call Of Juarez. Producent wykorzysta³ bowiem nie tylko walory jezdne zwierzêcia, lecz równie¿ jego si³ê. G³ówny bohater prócz typowej jazdy z wyci±gniêtym rewolwerem mo¿e równie¿ taranowaæ przeciwników, galopowaæ, skakaæ i wiele wiêcej. Gun robi lepszy u¿ytek z wierzchowców.
Call of Juarez
Wio, bydlaku… wiooooo
Western bez jazdy konnej by³by niekompletny. Autorzy Call Of Juarez zdawali sobie z tego sprawê, a co za tym idzie oddali w rêce graczy mo¿liwo¶æ podró¿owania na wierzchowcach. Niestety jedynie w kilku misjach mamy okazjê zasi±¶æ na grzbiecie majestatycznego czworonoga, wiêkszo¶æ zabawy spêdzamy spaceruj±c na piechotê.
Gun
Grafika, d¼wiêk i ogólna prezencja
Gun pomimo wykorzystania kilku do¶æ popularnych efektów graficznych, poprawiaj±cych jako¶æ generowanego obrazu, prezentuje siê znacznie gorzej ni¿ Call Of Juarez. Tekstury na otaczaj±cym nas ¶wiecie oraz postaciach s± bardzo s³abej jako¶ci, a ilo¶æ poligonów z których zbudowane zosta³y obiekty sprawia ¿e wszystkie jest nieco kanciaste. D¼wiêk oraz muzyka s± ma³o efektowne i nie robi± zbytniego wra¿enia. Najmocniejsz± stron± programu s± bardzo dobrze pod³o¿one g³osy oraz scenki przerywnikowe.
Call of Juarez
Grafika, d¼wiêk i ogólna prezencja
Call Of Juarez dzia³a na autorskim silniku graficznym Chrome Engine. Jest on w stanie generowaæ niezwykle bogat± w efekty specjalne grafik±, oraz ogromne otwarte przestrzenie. Dziêki dynamicznemu cieniowaniu, bardzo p³ynnej animacji, o¶wietleniu HDR oraz innym graficznym bajerom program prezentuje siê po prostu wspaniale. Równie dobrze brzmi± d¼wiêkowe efekty specjalne, dialogi pomiêdzy postaciami w grze oraz muzyka. Call Of Juarez od strony technologicznej jest jedn± z najbardziej dopracowanych produkcji.
Gun
Grywalno¶æ
Gun jest gr±, któr± warto przej¶æ jedynie jeden raz. Po ukoñczeniu g³ównego w±tku fabularnego nie pozostaje zbyt wiele elementów mog±cych powrotem przyci±gn±æ nasz± uwagê. Brak trybu multiplayer jest kolejny powodem by nie powracaæ do gry.
Call of Juarez
Grywalno¶æ
Call Of Juarez posiada wci±gaj±c± fabu³ê, dwie niezwykle charyzmatyczne postaci oraz wiele mo¿liwo¶ci rozgrywki. Dodatkowym atutem jest mo¿liwo¶æ zabawy wieloosobowej. Do programu mo¿na powracaæ wielokrotnie nie czuj±c znudzenia.
Call of Juarez najlepsz± gr± o dzikim zachodzie!
Offline